Optimizacija sajta

Na Internetu je ogroman broj sajtova, ali je jako malo dobrih. Oni dobri nalaze se na prvim stranicama Google-a, imaju posetioce i svojim vlasnicima donose korist. Svi ostali sajtovi nalaze se na svim ostalim stranicama Google-a (a ima ih na milione), oni nemaju posetioce i svoji vlasnici od njih nemaju nikakve koristi.

Razlika izmedju sajtova na prvim stranicama Google-a i onih na svim ostalim stranicama, nije toliko niti u dizajnu, niti u sadržaju sajta, već u optimizaciji sajta, ono što je svuda u svetu već poznato kao (SEO ili Search Engine Optimization). Dakle, ako vaš sajt nema dobru optimizaciju - slaba će vajda biti od njega. Na žalost, takvih sajtova je jako mnogo a da njihovi vlasnici uopšte ni ne znaju u čemu je problem, jer se optimizacija sajta ne vidi tako lako. Tačnije, svi oni koji se ne razumeju u ovaj posao ne mogu takve stvari videti nikako. Iz tog razloga se najbitnija stvar na sajtu najčesče zanemaruje, a posledice su katastrofalne.

Zato ne smete dozvoliti da vaš sajt bude loše ili nikako optimizovan, jer je onda bolje da ga niste ni radili. Takav sajt će za vas biti skup, koliko god da ste ga platili. Dok će vam dobro optimizovan sajt itekako doneti očekivani rezultat, tako da ćete posle nekog vremena i sami shvatiti da je bio izuzetno jeftin, pa opet koliko god da ste ga platili. Objašnjenje za ovu računicu leži u činjenici da je razlika u ceni izrade lošeg i dobrog sajta veoma mala, i kreće se od 100 do 200 evra. A dobar sajt, onima koji imaju šta na njemu da ponude, svakako donosi daleko veći novac. Ako se sada pitate: Šta je sa onima koji nemaju šta da ponude?; Odgovor glasi: Pa njima sajt nije ni potreban.

Zaključak je:

1. Dobro razmislite da li vam je potreban sajt
2. Dobro razmislite ko bi mogao da vam najbolje uradi sajt
3. Nemojte štedeti razliku u ceni od 100 ili 200 evra, jer vam se ta štednja neće isplatiti

A ja imam da kažem:

Odgovorno tvrdim da su moji sajtovi u potpunosti onpage optimizovani, i da ih neko drugi može ali ne mora uraditi isto tako dobro, ali sigurno ne može bolje.

Ali morate znati da pozicija vašeg sajta na Google-u, pored optimizacije sajta, zavisi i od postojeće konkurencije. Tako ne treba za kratko vreme očekivati čuda od, na primer jako tražene ključne reči "prodaja nekretnina". Dok se za ključne reči sa manjom konkurencijom možemo lakše izboriti.

Zato nemojte u startu ni sebi ni meni postaviti previsoke i teško dostižne zahteve, već budite realni i svesni da na Internetu nismo sami, ali smo dovoljno jaki da nas vide.


Optimizacija sajta





Izrada sajtova